My day in Food #1

mdif
Hmm het was niet de beste dag om een day in food te doen maar het zou niet eerlijk zijn als ik hem niet met jullie zou delen. Zelf vind ik het altijd leuk om te zien wat anderen eten door instagram- en of blogposts. Stiekem ziet het er vaak héél lekker uit en daarnaast is het ook nog eens inspiratie!

img_5610
Op de één of andere manier heb ik op het moment echt heel veel bananen in huis. Bang dat ik ze overrijp zou laten worden bedacht ik me dat ik deze lekkere banaan ei pannenkoekjes wel kon maken. Ik maakte ze met één banaan en twee eieren, en ietsjepietje kaneel maar ik vraag me af of dat nou echt te proeven was. Daarbij een lekkere versgeperste jus d’orange, yummie! Hier ben ik echt gek op en naast de bananen heb ik ook genoeg sinaasappels dus ik denk dat de komende dagen nog wel meer van deze aankomen. Ik probeer mezelf aan te wennen om ’s ochtends ook een kopje koffie te drinken. Bij deze; gelukt!

img_5611

Ohoh, ik ben gewoon het tussendoortje vergeten. Ik zat zo lekker te werken dat het binnen no time half twee was en toen was het toch wel tijd om over de lunch na te gaan denken. Omdat ik op donderdagavond altijd tijdens etenstijd train bedacht ik me dat ik beter als lunch warm kan eten. Maar slim als ik ben bedacht ik dat tijdens het nadenken over de lunch pas. Ik had heel veel zin in pasta maar eigenlijk niet zoveel in huis. Na wat keukenkastjes te bekijken kwam ik tot bovenstaand idee, vet simpel en ik kan je verklappen; echt vet lekker! Pasta met tomaat, pesto en rucola, simple as it is! Hello new lover <3

img_5614
Oké nu vergeet ik mijn tussendoortje natuurlijk niet! Een bakje witte en blauwe druiven, ja zijn deze blauw? Ben ik de enige die net afgespoelde druiven lekkerder vind dan droge druiven? Tijdens dit tussendoortje dwing ik mezelf om water te gaan drinken. Naast mijn koffie en jus heb ik nog niets gedronken en ik moet echt leren voldoende vocht binnen te krijgen.

img_5617
Een uurtje voordat ik ga conditie trainen eet ik twee spelt crackers met kaas, tomaat, komkommer en een beetje yoghurt dressing. Ik heb het nog niet eerder op deze manier gedaan dus ik hoop dat het eten me niet dwars zit en dat ik tijdens het trainen ook geen honger krijg. Maar je moet alles proberen om te kijken wat het beste werkt dus ook deze crackers zijn een optie. Daarnaast vind ik het ook lekker verfrissend op warme dagen zoals deze, vooral die yoghurt dressing ;).

img_5618
Onderweg naar conditie trainen at ik nog een banaantje. Of het echt ‘zin’ heeft zijn de meningen over verdeeld maar een banaan valt in mijn geval nooit verkeerd. Behalve dan dat ik vanochtend in mijn pannenkoeken al een banaantje had zitten..

img_5620
Eenmaal thuisgekomen van het conditie trainen maak ik nog een lekker schaaltje yoghurt met ananas, aardbeien en een paar rozijnen. Nog nooit eerder gedaan na het trainen en ook niet met ananas maar eigenlijk is het best lekker! Jammer dat het al donker is want met de echte kleuren was het eigenlijk wel een plaatje. Al had ik het schaaltje nog mooier op kunnen maken natuurlijk..

Tsja en wat moet ik nu zeggen over mijn eigen eetpatroon van deze dag? Ik heb dit artikel niet geschreven om echt een scheidsrechter over mezelf te zijn. Ik vind het gewoon leuk om met jullie te delen hoe mijn dag eruit ziet en als ik dit artikel samen stel wordt ik zelf ook bewuster van wat ik allemaal eet. Zo weet ik dat ik vandaag écht niet aan mijn gewenste vochtinname kom en dat terwijl ik met trainen ook nog een ontiegelijk heb gezweet. Dat is echt een zwaktepunt van mezelf en daar moet ik echt aan werken. Ondanks dat mijn yoghurt lekker was moet ik er wel over nadenken of het verstandig is dat ik voor het trainen twee crackers eet, een banaan en na het trainen nog eens een schaaltje yoghurt met fruit..

Live Laugh Love,
Michelle

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *