Dinerplan this week #1

untitled-2
Het gesprek met mijn personal trainer heeft me aan het denken gezet. Ik had al veel aanpassingen in mijn levensstijl gedaan maar ik wist dat er in mijn avondeten nog wel wat stappen te maken waren. Daarnaast weet ik ook dat alle kleine beetjes, beetje bij beetje ook aan tikken en ik hier ook verandering moet aanbrengen. Let’s to this!

Tot nu toe gaat mijn afvalverhaal goed maar als ik mijn levensstijl nog iets strakker in de touwtjes heb moet het nog beter gaan. Om mezelf te motiveren wil ik graag mijn planning voor het avondeten met jullie doornemen. Het doel is om vaker vers eten te eten, meer vis, minder vlees en misschien zelfs wel een vegetarische maaltijd. Gelukkig is er tegenwoordig op internet heel veel lekkers aan recepten te vinden. Ontbijt, Lunch, Diner noem het maar op of je kan het vinden. Deze week focus ik me vooral op het avondeten omdat hier nog veel vooruitgang is te boeken. Dus deze week staat op het schema:

Maandag: Kip Wrap Gyros
Dinsdag: Zalm met noodles en sperziebonen
Woensdag: Rijst met kip en ketjap
Donderdag: Groente, Aardappels en kabeljauw
Vrijdag: Spaghetti met gehakt en tomatensaus

Zoals jullie zien heb ik een planning van maandag tot en met vrijdag, dit omdat het weekend altijd iets minder gestructureerd is. En ik daar tenslotte ook nog een planning voor moet maken. Oh damn, het is kerst van het weekend! Maakt de planning gelijk een stuk makkelijker ;).

Misschien is het nog niet zo gezond als dat het zou kunnen maar voor mij is het al een hele vooruitgang. Voor donderdag heb ik een makkelijke maaltijd staan zodat deze nog makkelijk verschoven kan worden. Het gebeurt wel eens dat er iets veranderd in de eetplanning en dat we niet thuis eten, op deze manier hoef ik geen groente e.d. weg te gooien en kan ik het gewoon inplannen op het moment dat we het wel kunnen eten. Het is nog niet echt vegetarisch deze week maar als het volgens planning verloopt eet ik in ieder geval 2x vis.

Hoe gaan jullie om met het avondeten? Ik verheug me al heel erg om sommige maaltijden in ieder geval. Op het moment dat dit artikel online komt is het al donderdag en zal ik het grootste gedeelte al achter mijn kiezen hebben. De volgende keer zal ik het artikel helemaal voorafgaand aan de week plannen of achteraf, moeilijk moeilijk haha.

Live Laugh Love,
Michelle

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *